1. WSPÓŁPRACA

To partnerstwo mimo przeciwności. Skupianie się na tym co Was łączy, a nie dzieli, ponieważ jest to praca nad korzyściami obu stron. Tylko jest mały haczyk: współpraca jest niemożliwa, gdy któraś ze stron, mimo pozytywnych sygnałów, nie chce lub po prostu nie potrafi współpracować.

Współpraca to najtrudniejszy ze stylów, ponieważ wymaga rozumienia emocji swoich i czyjś (czyli inteligencji emocjonalnej), umiejętności słuchania, zaangażowania, tolerancji oraz chęci dojścia do happy endu dla dwojga.

poniedziałek wtorek środa czwartek piątek

07.50 - 08.40

09.25 - 10.35

07.50 - 08.40

10.20 - 14.00

07.50 - 08.40

09.25 - 12.25

13.10 - 14.10

07.50 - 10.35

11.20 - 12.25

13.15 - 14.15

08.00 - 13.30

 

Prokrastynacja – w dosłownym znaczeniu „odkładanie na jutro”, inaczej „zwlekanie” lub „odkładanie na później”. Najczęściej prokrastynacja jest związana z uciekaniem od podejmowania decyzji, niechęcią do skonfrontowania się z trudną sytuacją, lękiem przed porażką czy perfekcjonistycznymi standardami, których nie sposób spełnić.

Z inicjatywy Rzecznika Praw Dziecka, w odpowiedzi na potrzeby dzieci i młodzieży, został uruchomiony całodobowy Dziecięcy Telefon Zaufania  800 12 12 12 oraz dedykowany młodym ludziom czat internetowy. Oba kanały komunikacji udzielają młodym osobom w kryzysie wsparcia i pomocy psychologicznej.

Czat internetowy jest prowadzony na stronie: https://brpd.gov.pl/sos-czat/

 

 Wskazówki dla nauczyciela oraz ucznia:

 

 

Do pobrania wniosek i informacje szczegółowe o warunkach i wysokości dofinansowania. Wniosek przyjmuje pedagog szkolny w godzinach pracy. 

Co to jest asertywność?

Asertywność to umiejętność wyrażania własnego zdania, uczuć, postaw w sposób otwarty, w granicach nie naruszających praw, ani psychicznego terytorium innych osób oraz własnego. Innymi słowy to umiejętność zachowania się równocześnie z szacunkiem dla siebie i dla innych. To umiejętność zachowania się w sposób nieagresywny, nie powodujący cierpienia innych ani też własnego. Można powiedzieć, że osoba asertywna kieruje się dewizą: „Twoje prawa i potrzeby są równie ważne jak moje. Jeśli dochodzi między nami do konfliktu – poznajmy swoje punkty widzenia, uszanujmy je tak samo jak ich możliwą odmienność. Poszukajmy najlepszego dla nas obojga rozwiązania, być może czegoś ważnego się przy tym nauczymy. Jeśli uda nam się je znaleźć, to świetnie. Jeśli nie, to trudno, przynajmniej będziemy wiedzieć, że próbowaliśmy najlepiej jak umieliśmy i postąpimy każdy w zgodzie ze sobą”.

Asertywność jest umiejętnością nabytą – oznacza to, że nikt nie rodzi się z gruntu asertywny, a raczej w toku relacji z innymi lepiej lub gorzej rozwija tę umiejętność. Ludzie bardzo różnią się pod względem zdolności do bycia asertywnymi i nierzadko rozwijają się w kierunku znacznej uległości lub znacznej roszczeniowości wobec innych. Innymi słowy mają ograniczony szacunek dla siebie (uległość) lub do innych (roszczeniowość). Niewątpliwie osoby, które potrafią być asertywne są bardziej zadowolone z siebie, z relacji z innymi ludźmi i ogólnie cieszą się lepszym zdrowiem psychicznym. W dużej mierze jest tak dlatego, że potrafią zadbać o to co dla nich ważne, nie narażając przy tym na szwank swojego otoczenia.

 

Attachments:
Download this file (Test na asertywność.pdf)Test na asertywność.pdf[ ]265 kB

Twój ZEGAR BIOLOGICZNY - dlaczego powinien Cię obchodzić?

 

Po co śpisz? #1 Melatonina:

Po co śpisz? #2 Rytm dobowy:

Po co śpisz? #3 Sztuczne światło:

Sen to najlepszy wypoczynek dla całego ciała. Jednak wiele osób ma problem z zasypianiem a nawet cierpi na bezsenność. Istnieje wiele powodów, przez które nie możemy spać. Najczęstszym z nich jest stres, który towarzyszy nam każdego dnia. Kiedy jesteśmy niewyspani, w ciągu dnia stajemy się senni, zmęczeni i drażliwi. Nie jesteśmy w stanie wykonać nawet najprostszych zadań. Jednak stres nie jest jedynym powodem bezsenności. Inną przyczyną jest nieregularne chodzenie spać. To ważne, aby budzić się i zasypiać o tej samej porze każdego dnia. Nieregularne godziny snu mogą przyczynić się do wystąpienia przewlekłej bezsenności. Dla zdrowia ważna jest jakość snu jest oraz jego ilość. Można poprawić jakość swojego snu poprzez kontrolę ilości światła, jakie znajduje się w pokoju.