Zapraszamy do prześledzenia procesu dydaktycznego, efektów nauki z przedmiotu Rzeźba. Pierwszy rok zajęć – klasa 2 LSP (po szkole podstawowej). 

Rzeźba - to bardzo trudne zajęcia dla uczniów w pandemii, szczególnie, że naukę z 2 LSP rozpoczęliśmy we wrześniu i mieliśmy zaledwie kilka tygodni zajęć, niespełna półtora miesiąca lekcji, gdy w październiku zmuszeni zostaliśmy do przejścia w tryb zdalny, zajęcia on-line, w sytuacji kiedy uczeń praktycznie ma bardzo małe umiejętności pracy i wiedzy w nowym przedmiocie artystycznym. W tej jesiennej edycji zdalnej nauki byliśmy bardziej odważni, ponieważ mieliśmy już doświadczenia z poprzedniego roku szkolnego. Dlatego było więcej swobody, więcej kreacji i luzu. Najtrudniejsze jednak było przed nami: jak zdokumentować własną pracę, wykonane ćwiczenie, wymodelowany projekt aby przedstawić do zaliczenia? Niestety, okazało się, że uczniowie nie mają albo żadnych lub bardzo małe doświadczenia z aparatem fotograficznym, po prostu nie posiadają aparatów tylko komórki. Nie posiadają również wiedzy i umiejętności fotografowania, które okazały się bardzo ważne przy fotografowaniu obiektów, ćwiczeń z rzeźby z tego powodu konieczna była bardzo nauka (samo-nauka) fotografowania (zajęcia z przedmiotu fotografia przewidziane zostały w programie na zakończenie edukacji w LSP czyli w klasie IV / V). Prezentujemy prace uczniów Liceum Sztuk Plastycznych z 2 klasy LSP: Dominiki Papiernik, Mileny Maciak, Ani Wąchały i Kamila Malinowskiego.

Zajęcia i korekty: artysta rzeźbiarz, Zbigniew Dudek / opracowanie materiałów: Krystyna Urbanowicz-Dudek