Godziny lekcyjne i przerwy 2023/2024
Numer lekcji | 7.55 |
1. | 8.00 – 8.45 |
2. | 8.50 – 9.35 |
3. | 9.45 – 10.30 duża przerwa |
4. | 10.45 – 11.30 |
5. | 11.40 – 12.25 |
6. | 12.30 – 13.15 |
7. | 13.20 – 14.05 |
8. | 14.15 – 15.00 |
9. | 15.05 – 15.50 |
10. | 15.55 – 16.40 |
11. | 16.45 – 17.30 |
Kalendarz roku szkolnego 2023/2024
1. | Rozpoczęcie zajęć dydaktyczno-wychowawczych | 4 września 2023 r. |
2. | Zimowa przerwa świąteczna | 23 – 31 grudnia 2023 r. |
3. | Ferie zimowe | 29 stycznia – 11 lutego 2024 r. |
4. | Wiosenna przerwa świąteczna | 28 marca – 2 kwietnia 2024 r. |
5. | Zakończenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych w klasach maturalnych | 26 kwietnia 2024 r. |
6. | Egzamin maturalny | termin główny 7 – 25 maja 2024 r. |
7. | Egzamin dyplomowy w LSP | 18,19 i 22 kwietnia 2024 r. |
8. | Egzamin zawodowy | sesja zimowa: 9 – 20 stycznia 2024 r., egzamin teoretyczny – 12 stycznia 2024 r. sesja letnia: 3 – 19 czerwca 2024 r., egzamin teoretyczny – 7 czerwca 2024 r. |
9. | Zakończenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych w szkołach | 21 czerwca 2024 r. |
10. | Ferie letnie | 22 czerwca – 31 sierpnia 2024 r. |
Dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktycznych (do konsultacji):
12.01.2024 – pisemny egzamin zawodowy, sesja zimowa
2.05.2024 – czwartek między 1 a 3 maja
6-10.05.2024 i 13.05.2024 – pisemne egzaminy maturalne
31.05.2024 – piątek po Bożym Ciele
7.06.2024 – pisemny egzamin zawodowy, sesja letnia
Terminy zebrań i konsultacji – 2023/2024
Lp. | Data | Rodzaj spotkania |
1. | 08.09.2023 | Zebrania z rodzicami uczniów klas I |
2. | 15.09.2023 | Zebrania z rodzicami uczniów klas II-V |
3. | 08-09.11.2023 | Śródsemestralne zebrania z rodzicami |
4. | 07.12.2023 | Konsultacje z rodzicami |
5. | 18.12.2023 | Zebrania z rodzicami uczniów klas maturalnych |
6. | 18–19.01.2024 | Zebrania z rodzicami uczniów klas I – IV |
7. | 14.03.2024 | Konsultacje z rodzicami |
8. | 10–11.04.2024 | Zebrania z rodzicami |
9. | 06.06.2023 | Konsultacje z rodzicami |
NNW – rok szkolny 2023/2024
Rada Rodziców
Bank Spółdzielczy w Białej Rawskiej
Rada Rodziców Zespołu Szkół Ponadpodstawowych nr 6
97-200 Tomaszów Mazowiecki
Nr konta: 36 9291 0001 0120 9361 3000 0010
ZAŁOŻENIA OGÓLNE WEWNĄTRZSZKOLNYCH ZASAD OCENIANIA
- Ocenianie wewnątrzszkolne osiągnięć edukacyjnych ucznia polega na rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności w stosunku do wymagań edukacyjnych wynikających z programów nauczania oraz formułowaniu oceny.
- Oceny bieżące, oceny klasyfikacyjne śródroczne i oceny klasyfikacyjne końcoworoczne ustala się według następującej skali:
Nr | Ocena słowna | ocena cyfrowa | % | skrót |
1 | celujący | 6 | 95 – 100% | cel |
2 | bardzo dobry | 5 | 85 – 94% | bdb |
3 | dobry | 4 | 70 – 84% | db |
4 | dostateczny | 3 | 50 – 69% | dst |
5 | dopuszczający | 2 | 30 – 49% | dop |
6 | niedostateczny | 1 | 0 – 29% | ndst |
- Punktem wyjścia do analizy postępów ucznia jest sprawdzian kompetencji ucznia przeprowadzony na początku roku szkolnego w klasie pierwszej oraz:
- Prace klasowe zapowiedziane co najmniej na tydzień wcześniej.
- Sprawdzian z trzech ostatnich lekcji może odbywać się bez zapowiedzi.
- Termin oddawania prac pisemnych do 14 dni.
- Nauczyciel nie może zrobić następnej pracy klasowej przed oddaniem i omówieniem poprzedniej.
- Uczeń może być w semestrze 2 razy lub 1 raz (gdy jest 1 lub 2 godziny zajęć tygodniowo) nieprzygotowany do lekcji z wyjątkiem zapowiedzianych prac klasowych. Jednak musi to zgłosić przed zajęciami. Nauczyciel odnotowuje ten fakt w dzienniku, nie ma to jednak wpływu na ocenę końcową.
- Częstotliwość sprawdzania
- Jednego dnia może odbyć się jedna praca klasowa (nauczyciel musi dokonać wpisu w dzienniku. w momencie zapowiedzi).
- Tygodniowo mogą odbyć się maksymalnie 3 prace klasowe (z zastrzeżeniem, że sumatywne prace z j. polskiego i matematyki nie mogą odbyć się w tym samym tygodniu).
- Jeżeli przedmiot realizowany jest 1 godz./tyg., ocenę semestralną wystawiamy co najmniej z trzech ocen cząstkowych; jeżeli przedmiot realizowany jest w więcej niż 1 godz./tyg., ocenę semestralną wystawiamy co najmniej z czterech ocen cząstkowych uwzględniające różne sposoby sprawdzania osiągnięć edukacyjnych.
- W przypadku nieobecności nauczyciela w dniu sprawdzianu, pracy klasowej itp., termin należy ponownie uzgodnić z klasą (przy czym nie obowiązuje jednotygodniowe wyprzedzenie).
- Zasady i formy poprawiania osiągnięć (korygowania niepowodzeń) uczniów
- Po każdej pracy klasowej (j. polski, matematyka), dokonuje się analizy błędów i poprawy; z innych przedmiotów w zależności od potrzeb zespołu klasowego.
- Uczniowie, u których stwierdzono braki, mogą je uzupełnić wykonując dodatkowe zadania domowe.
- Uczeń nieobecny usprawiedliwiony na pracy pisemnej, pisze ją w terminie ustalonym przez nauczyciela.
- Uczeń może poprawić niekorzystny wynik pracy pisemnej w ciągu 14 dni.
- Ustalona przez nauczyciela niedostateczna ocena klasyfikacyjna końcoworoczną może być zmieniona tylko w wyniku egzaminu poprawkowego lub sprawdzianu wiadomości i umiejętności ucznia przed komisją powołaną przez dyrektora szkoły na skutek zastrzeżeń ucznia lub jego rodziców (prawnych opiekunów) pisemnie wniesionych do dyrektora szkoły, wg zasad określonych w Rozporządzeniu MEN z dn. 30 kwietnia 2007r. z późn. zmianami w sprawie warunków i sposobu oceniania.
- Uczniowie, którzy otrzymali ze sprawdzianu pisemnego ocenę niesatysfakcjonującą lub niedostateczną mają prawo do jego poprawy.
- Sposoby i zasady informowania uczniów i rodziców o postępach i osiągnięciach.
Oceny z zajęć edukacyjnych i zachowania wystawiane są zgodnie z Wewnątrzszkolnymi Zasadami Oceniania (WZO) i Wewnątrzszkolnymi Zasadami Oceniania Zachowania (WZOZ), po wcześniejszy zapoznaniu uczniów i ich rodziców z ww. regulaminami przez wychowawców, co jest potwierdzone podpisami w dzienniku szkolnym.
- Oceny są jawne zarówno dla ucznia jak i jego rodziców (prawnych opiekunów).
- Uczeń informowany jest o ocenie w momencie jej wystawienia.
- Sprawdzone i ocenione pisemne prace kontrolne uczeń i jego rodzice (prawni opiekunowie) mogą otrzymać do wglądu na zasadach określonych przez nauczyciela.
- Na prośbę ucznia lub jego rodziców (prawnych opiekunów) nauczyciel ustalający ocenę powinien ją uzasadnić.
- Na miesiąc przed końcoworocznym klasyfikacyjnym posiedzeniem rady pedagogicznej, nauczyciele poszczególnych przedmiotów są zobowiązani do ustnego poinformowania uczniów o grożących ocenach niedostatecznych i odnotowaniu tego w dzienniku.
- Na tydzień przed końcoworocznym klasyfikacyjnym posiedzeniem rady pedagogicznej nauczyciele prowadzący poszczególne zajęcia edukacyjne oraz wychowawca klasy są obowiązani poinformować ucznia i rodziców ( prawnych opiekunów) o przewidywanych dla niego rocznych ocenach klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych i przewidywanej rocznej ocenie klasyfikacyjnej zachowania.
- Uczeń może być nie klasyfikowany z jednego, kilku lub wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli brak jest podstaw do ustalenia oceny klasyfikacyjnej z powodu nieobecności ucznia na zajęciach edukacyjnych przekraczającej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w szkolnym planie nauczania.
- Uczeń nieklasyfikowany z powodu usprawiedliwionej nieobecności może zdawać egzamin klasyfikacyjny.
- Na prośbę ucznia nie klasyfikowanego z powodu nieobecności nieusprawiedliwionej lub na prośbę jego rodziców (prawnych opiekunów), rada pedagogiczna może wyrazić zgodę na egzamin klasyfikacyjny.
- Uczeń lub jego rodzice (prawni opiekunowie) mogą zgłosić zastrzeżenia do dyrektora szkoły, jeżeli uznają, że roczna ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych lub roczna ocena klasyfikacyjna zachowania została ustalona niezgodnie z przepisami prawa dotyczącymi trybu ustalania tej oceny. Zastrzeżenia mogą być zgłoszone w terminie do 2 dni po zakończeniu zajęć dydaktyczno ? wychowawczych.
- Egzamin poprawkowy
- Jeżeli uczeń w wyniku końcoworocznej klasyfikacji uzyskał ocenę niedostateczną z jednych zajęć edukacyjnych, może zdawać egzamin poprawkowy.
- W wyjątkowych przypadkach rada pedagogiczna może wyrazić zgodę na egzamin poprawkowy z dwóch zajęć edukacyjnych.
- Termin egzaminu poprawkowego wyznacza dyrektor szkoły w ostatnim tygodniu ferii letnich.
- Promowanie
- Uczeń otrzymuje promocję do klasy programowo wyższej, jeżeli ze wszystkich zajęć edukacyjnych określonych w szkolnym planie nauczania uzyskał oceny klasyfikacyjne końcoworoczne wyższe od stopnia niedostatecznego.
– Uwzględniając możliwości edukacyjne ucznia, rada pedagogiczna może jeden raz w ciągu danego etapu edukacyjnego promować do klasy programowo wyższej ucznia, który nie zdał egzaminu poprawkowego z jednych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, pod warunkiem, że te obowiązkowe zajęcia edukacyjne są zgodne ze szkolnym planem nauczania, realizowane w klasie programowo wyższej.
Wewnątrzszkolne zasady oceniania zachowania w ZSP Nr 6 w Tomaszowie Maz.
- Oceny z zachowania ustala wychowawca ucznia w porozumieniu z Dyrekcją szkoły, nauczycielami, innymi pracownikami szkoły oraz uczniami, a także na podstawie prowadzonych na bieżąco obserwacji przebiegu pracy z uczniem w toku nauki szkolnej w danym
- Wewnątrzszkolne zasady oceniania zachowania w Zespole Szkół Ponadpodstawowych nr 6 mają na celu: – ujednolicenie zasad oceny uczniów we wszystkich klasach Zespołu; – pomoc uczniom w planowaniu rozwoju osobistego; – informowanie rodziców o postawie moralnej i społecznej dziecka
- Ocenianie wewnątrzszkolne zachowania polega na rozpoznawaniu przez wychowawców postaw i zachowań ucznia, a w szczególności: – wywiązywanie się z obowiązków ucznia, – postępowanie zgodne z dobrem społeczności szkolnej, – dbałość o honor i tradycje szkoły, – dbałość o piękno mowy ojczystej, – dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób, – godne i kulturalne zachowanie się w szkole i poza nią, – okazywanie szacunku innym
- Ocenę z zachowania ustala się według następującej skali:
- wzorowe, (wz.)
- bardzo dobre, (bdb.)
- dobre, (db.)
- poprawne, (pop.)
- nieodpowiednie, (ndp.)
- (nag.)
- Rada pedagogiczna może podjąć uchwałę o niepromowaniu do klasy programowo wyższej lub nieukończeniu szkoły przez ucznia, któremu w danej szkole co najmniej dwa razy z rzędu ustalono naganną roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania.
- Przy ustalaniu oceny klasyfikacyjnej zachowania ucznia, u którego stwierdzono zaburzenia lub odchylenia rozwojowe, należy uwzględnić wpływ stwierdzonych zaburzeń lub odchyleń na jego zachowanie na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego albo indywidualnego nauczania lub opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej.